Od 1 stycznia 2025 r. dochód uprawniający do pomocy żywnościowej z Programu będzie wynosić odpowiednio:
- 2 676,50 PLN dla osoby samotnie gospodarującej (kwota netto);
- 2 180,95 PLN dla osoby w rodzinie (kwota netto).
Osoby/ Rodziny, które potrzebują wsparcia (a nie przekraczają w/w progów dochodowy) mogą zgłaszać się do MOPR-u po skierowanie.
Osoby zamieszkujące nie na terenie miasta, ale gminy Suwałki, po skierowania zwracają się do GOPS-u w Gminie Suwałki.
* okres realizacji Podprogramu 2024: grudzień 2024 r. - wrzesień 2025 r.
Kontakt:
Parafialny Zespół Caritas przy Parafii św. Wojciecha B. M. w Suwałkach
ul. Szkolna 9
16-400 Suwałki
tel. 797310059
e-mail:
FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=61571348092911
NIP: 8442069984
numer konta:
53 9367 0007 0010 0051 9951 0001 z dopiskiem "Caritas"
PROGRAM FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA POMOC ŻYWNOŚCIOWĄ 2021-2027 (FEPŻ)
Realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027
PODPROGRAM 2024
Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (FEPŻ) współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), został przyjęty w drodze decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12 grudnia 2022 r. Niniejszy program jest bezpośrednim następcą Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD).
- Dostawy artykułów spożywczych do Organizacji Partnerskich Regionalnych rozpoczęły się od lutego 2025 roku, a dystrybucja artykułów spożywczych do osób potrzebujących rozpocznie się od marca i potrwa do końca września 2025 r.
- W okresie od wyjścia Wytycznych IZ umożliwiono przekazywanie produktów z darowizn osobom zakwalifikowanym do Podprogramu 2024,
- Ponadto w ramach Podprogramu od momentu wyjścia Wytycznych IZ prowadzone są działania na rzecz włączenia społecznego osób zakwalifikowanych do udziału w FEPŻ – Podprogram 2024
Źródło finansowania: 90% środki europejskie – Europejski Fundusz Społeczny Plus i 10% budżet krajowy
Program realizowany jest pod nadzorem Instytucji Zarządzającej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej oraz Instytucji Wdrażającej Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
Pomoc może być przekazywana do osób spełniających kryteria kwalifikowalności do statusu osoby najbardziej potrzebującej, tj.: osób i rodzin: znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, spełniających kryteria określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej i których dochód nie przekracza 265% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej, tj.
- w przypadku skierowań wystawianych do 31.12.2024 r.:
2 056,40 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 1 590,00 PLN dla osoby w rodzinie - w przypadku skierowań wystawianych po 01.01.2025 r.:
2 676,50 PLN dla osoby samotnie gospodarującej i 2 180,95 PLN dla osoby w rodzinieSkierowania mogą być wydawane w terminie od grudnia 2024 r. do końca września 2025 r. i są ważne do momentu zakończenia realizacji programu tj. do 30 września 2025 r.
Pomoc żywnościową dystrybuować będą Organizacje Partnerskie Lokalne. Na stronie internetowej znajduje się lista organizacji, z którymi współpracuje Caritas Diecezji Ełckiej w danym województwie.
link do WYTYCZNYCH: https://www.gov.pl/web/rodzina/podprogram-2024Żywność jest wydawana osobom potrzebującym w ramach FEPŻ – NIEODPŁATNIE
PRZEWIDZIANE EFEKTY I REZULTATY:
Zmniejszenie deprywacji materialnej osób najbardziej potrzebujących oraz ich włączenie społeczne poprzez realizację wspierających środków towarzyszących.DZIAŁANIA TOWARZYSZĄCE:
Warsztaty dla odbiorców pomocy żywnościowej są obowiązkowym elementem programu.
Program w swoich założeniach przewiduje wsparcie osób i rodzin najbardziej potrzebujących w sposób trwały i intensywny poprzez udzielanie im nieodpłatnej pomocy żywnościowej bez jakiejkolwiek dyskryminacji i z poszanowaniem godności osób uprawnionych.SKŁADANIE SKARG PRZEZ OSOBY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄCE:
Każda osoba potrzebująca ma prawo złożenia skargi dotyczącej sposobu dystrybucji żywności do Caritas Diecezji Ełckiej, do Caritas Polska z siedzibą w Warszawie albo do Instytucji Zarządzającej – Ministra Rodziny i Polityki Społecznej.KONTAKT:
p. Urszula Sawicka- Koordynator FEPŻ Caritas Diecezji Ełckiej
tel. 506053468
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.





